Geschreven door Maud Stekelenburg van Tekstbureau Letterdesk
Veel ondernemers in Nijmegen starten hun passie bij StartUp: ze zetten een eigen bedrijf op en groeien door. Deze week in de spotlight: Jens van de Noort en Jop Holten van Customer Happiness Team. Naast hun baan bij Nuud Care runnen ze hun eigen succesvolle onderneming. “Via onze eerste klant zijn we weer ergens anders terechtgekomen. Zo is het balletje gaan rollen”, vertelt Jop.
Van collega’s naar zakenpartners
Anderhalf jaar geleden begon het avontuur. “We werkten allebei bij het bedrijf Nuud Care in Amsterdam. Via onze werkgever kwamen we bij een bedrijf waarvoor we de volledige klantenservice gingen opzetten. We kwamen erachter dat er veel meer behoefte is naar klantenservice en het opzetten van de systemen”, vertelt Jop.
“Veel bedrijven laten hun klantenservice een beetje links liggen, terwijl het wel een super belangrijk onderdeel van ‘t bedrijf is. Daarom nemen we graag al die zorgen uit handen”, legt Jens uit. “Bij ons kun je je volledige klantenservice uitbesteden. Mail, chat, telefonie, en we beheren eventueel ook alle socialmediakanalen.” Jop vult daarbij aan: “Ondernemers kunnen zich dan gewoon focussen op de groei van hun bedrijf in plaats bezig te zijn met waar het pakketje van hun klant blijft bijvoorbeeld.”
Een eigen werkplek als ondernemer in Nijmegen
Jens vertelt dat hij zichzelf nooit als ondernemer zag. “Maar nu ik het een tijdje doe, merk ik toch wel dat ik het heel leuk vind.” Jop zag zichzelf daarentegen altijd al wel in een ondernemersrol, maar had zich een iets ander bedrijf voorgesteld. “Ik dacht altijd dat mijn eigen onderneming een koffietent of kroeg zou zijn. Dus dat is wel even iets heel anders. Maar wat niet is, kan altijd nog komen.”
De twee kwamen bij StartUp terecht toen ze op zoek waren naar een kantoor. “Op een gegeven moment was er thuis geen verschil meer tussen werken, slapen of iets anders doen. Ook wilden klanten graag langskomen, en om ze nou in mijn eigen woonkamer uit te nodigen, was iets te veel van het goede. Al onze medewerkers werken vanuit huis, maar mochten ze er een keer tussenuit willen, kunnen ze nu ergens terecht. En als je ergens tegenaan loopt, kun je meteen even met iemand van StartUp sparren.”
Jens en Jop zijn dan ook super dankbaar voor de faciliteiten die StartUp aanbiedt. “Via de partnergesprekken zijn we in contact gekomen met Sander Claus. Hij heeft ons heel goed geholpen door ons op de juiste weg te zetten. Met hele scherpe feedback waar we ook echt iets mee kunnen.”
Happiness uitstralen
De mannen vinden het belangrijk dat al hun medewerkers met plezier werken en voor leuke merken aan de slag kunnen. “Dat is ook de reden dat we alleen met bedrijven werken die we vet vinden. Bedrijven waar we onszelf ook zouden zien werken of waarvan we producten zelf ook zouden kopen”, legt Jop uit.
Tot nu toe werken er alleen nog maar studenten. Een bewuste keuze, vertelt Jens: “We komen zelf uit het studentenleventje en hebben via via mensen gevonden die nu bij ons werken. Studenten schakelen supersnel, ze werken probleemoplossend en zijn erg flexibel. Vroeg opstaan hebben ze wel wat meer moeite mee”, glimlacht hij.
Naast alle grote klanten die ze nu al hebben binnengehaald, komt het mooiste moment van CHT misschien wel binnenkort. “Zodra het kan, willen we een personeelsborrel organiseren. En het gaat dan niet om de borrel zelf, maar om het feit dat je daar met al je collega’s staat die allemaal hebben meegeholpen om het bedrijf van de grond te krijgen. Om daar dan voor het eerst met zijn allen samen te zijn, dat wordt een heel mooi moment. Al helemaal omdat het stuk voor stuk vrienden van ons zijn (geworden)”, vertelt Jop.
Wil je kennismaken met deze ondernemers in Nijmegen of andere ondernemers die bij StartUp Nijmegen zijn aangesloten? Je vindt ze in ons overzicht van ondernemers.