- Dit evenement is voorbij.
De kracht van storytelling: laat klanten aan je lippen hangen
22 oktober @ 17:00 - 18:30
FreeEen bedrijf zonder goed verhaal is als een film zonder goed script.
Dat klinkt misschien een beetje cheesy, maar denk er maar eens over na. Zie je het voor je dat je naar de Lion King zit te kijken, zonder de scène waarin de kleine Simba wordt
geboren? Zonder Rafiki die hem met twee handen oppakt en – bovenop die rots – trots aan het dierenrijk presenteert, terwijl The Circle of Life majestueus op de achtergrond speelt?
Denk het niet hè.
Over het script is nagedacht. Over de opbouw, de elementen én de diepgang. Ze maken de film compleet en zelfs onvergetelijk. Zo’n script – of zo’n goed verhaal – schrijf je niet zomaar. Het bestaat uit een aantal vaste elementen en een bepaalde opbouw, waardoor het de lezer grijpt, vasthoudt en zorgt dat het onthouden wordt.
In deze workshop maak je kennis met de kracht van storytelling en het magische 6 stappenplan waarmee je ervoor zorgt dat klanten aan je lippen – of in dit geval letters – hangen. En natúúrlijk ga je ook lekker zelf aan ’t werk, om een verhaal zo sterk als Mufasa neer te zetten.
Wat gaan we doen:
- Wat is de kracht van storytelling?
- Dé elementen voor een goed verhaal (het 6-stappenplan)
- Voorbeelden uit de praktijk hoe het wél en niet moet
- Zelf aan de slag met eigen geschreven content
Dus: ben jij een ondernemer waarvan dat lappie tekst op je website, LinkedIn of wat-dan-ook wel wat Mufasa kan gebruiken? Dan zien we je graag op 22 oktober.
Over de workshophouder: Sanne Poel
Het zelfstandig ondernemen kriebelde al heel wat jaren, maar het duurde even voordat ze wist waarin ze dat wilde doen.
Als ze er nu op terugkijkt, dan had ze het eerder kunnen weten. Er zijn honderden momenten geweest, waarbij ze dacht aan carrièreswitch naar psycholoog of neuromarketeer. Sinds haar tienerjaren gaat ze namelijk he-le-maal lekker op alle weetjes over het brein en het gedrag van de mens. Tijdens haar marketingstudie kwam ze voor het eerst in aanraking met neuromarketing en dat bleef altijd door haar koppie rondspoken.
Toen ze eindelijk een cursus neuromarketing & copywriting deed, was ze direct verkocht. Inmiddels heeft ze een heleboel ondernemers geholpen met een kneitergoed, onderscheidend verhaal en shined ze met haar eigen content op LinkedIn. Wat ze daarin ziet?
Dat wat jij als ondernemer doet is niet onderscheidend, maar jij – de ondernemer – wel. Mensen kopen van mensen. Jouw persoonlijkheid en eigenheid is wat jou met die klant verbindt.
Daarom schrijft Sanne retepersoonlijk om jou te verkopen. Of zoals ze zelf op haar website zegt:
Let’s sell you.
Datum:
22 oktober 2024
Tijd:
Inloop: 16:45 uur
Start: 17:00 uur
Einde: 18:30 uur
Locatie:
StartUp Nijmegen
Stationsplein 26
6512 AB Nijmegen
Het volgen van de workshop is volledig gratis, voor iedereen. Dus ook voor (startende) ondernemers die niet aangesloten zijn bij StartUp. Wil je als student van het ROC, HAN of RU meedoen? Vermeld dan onder het kopje “organisatie” jouw opleiding.
Bij afmeldingen korter dan 24u van tevoren brengen we echter tien euro (ex. btw) in rekening.