Social media marketeer bouwt grootste waterglijbaan van Europa


27 oktober 2017

De beste van Nederland

Mark Bos, geboren en getogen Nijmegenaar, wilde altijd al reclamemaker worden. Nu runt hij zijn eigen social mediabedrijf genaamd Opgemerkt. Mark heeft in de beginfase van het bedrijf bij StartUp Nijmegen veel ervaring opgebouwd in het ondernemen door deel te nemen aan het acceleratieprogramma en is ‘uitgeaccelereerd’ op het moment dat hij ging verhuizen naar een eigen pand, waar hij inmiddels ook werknemers onder zich heeft.

 

‘Ik begon op een studentenkamer. Ik moest mezelf motiveren om vroeg te beginnen en de hele dag bezig te gaan. Bij StartUp Nijmegen werd ik pas echt gemotiveerd om aan de slag te gaan.’

 

Mark wil ervoor zorgen dat Opgemerkt het beste social mediabedrijf van heel Nederland wordt.

 

‘De beste zijn is niet alleen een goede prijs/kwaliteit, maar ook je belofte altijd waarmaken.’

 

Leren van je omgeving

Als StartUp Nijmegen-veteraan kan hij veel vertellen over het ondernemen binnen een startup-community met diverse ondernemers. Volgens Mark is het essentieel om je in een diverse omgeving te begeven om beter te worden in verkopen. Het feit dat er bij StartUp Nijmegen zo veel diversiteit is, heeft hem de kans gegeven om de marketing vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Volgens Mark kun je van iedereen wel iets nieuws leren.

 

‘Wat mij het meest heeft geholpen zijn de andere ondernemers. Wanneer je je aansluit bij StartUp Nijmegen heb je direct toegang tot een heel netwerk van ondernemers. (…) In de zakelijke dienstverlening heb je met verschillende branches te maken. De diversiteit bij StartUp Nijmegen werkte daarvoor erg goed.’

 

 

Glijden door Europa

Mark houdt zich niet alleen bezig met zijn social mediabureau Opgemerkt, maar is tevens ook mede-initiatiefnemer van Splash, een grootschalig evenement met de grootste waterglijbaan van Europa. Hiervoor reist hij in de zomer heel Europa af met zijn partners om een 500 meter lange waterglijbaan uit te rollen, waar deelnemers af kunnen glijden met een snelheid van ongeveer 55 km/u. Daarnaast wordt dit evenement ook in de binnenstad van Nijmegen georganiseerd.

 

‘Wij ergerden ons aan het feit dat Nijmegen bekend stond als een zoetsappige stad. Wij als Nijmegenaren ‘durfden’ niet veel. Ik en mijn partners wilden laten zien dat ook een organisatie uit Nijmegen de beste kan zijn van Nederland of Europa. We wilden een evenement organiseren dat nooit eerder in Nederland had plaatsgevonden.’

 

 

Mark heeft echter ook een andere – diepgaandere – reden om zich bezig te houden met het opzetten van gigantische waterglijbanen door heel Europa: hij wil later zijn kleinkinderen kunnen vertellen dat hij iets heeft gedaan wat nog niemand eerder voor elkaar heeft kunnen krijgen. Hij wil ze vertellen over zijn ervaringen over de hele wereld, de foto’s en video’s van zijn avonturen laten zien en kunnen zeggen: ‘kijk, dit is wat opa vroeger allemaal heeft gedaan’.

 

Tekst: Safak Ciftci

Deel dit bericht