Geen zorgen meer over computerproblemen


21 december 2017

Computerontzorging

Het gebruikmaken van computers – zowel zakelijk als voor particulieren – brengt vele zorgen met zich mee: software die vastloopt, hardware die niet meer functioneert, virussen, netwerkproblemen en meer.

Bram Frijns, eigenaar van Computer Service Nijmegen helpt mensen van hun computerproblemen af – of zoals hij het noemt: hij doet aan computerontzorging. Met zijn dertig jaar ervaring in de ICT weet hij zijn klanten in korte tijd van hun grote frustraties af te helpen, door niet alleen problemen met computers, maar ook bijvoorbeeld tablets en servers op te lossen. Daarnaast heeft hij ook verstand van website-ontwikkeling, databases en spreekt veertien programmeertalen. In andere woorden: hij levert een totaalpakket van computerservice.

 

‘Ondernemers en particulieren hebben geen zin om te knutselen aan hun computer. Ze willen gewoon hun werk kunnen doen en zich verder geen zorgen maken over hun computer.’

 

Een breder netwerk

Bij StartUp Nijmegen heeft Bram zich aangesloten om zijn professionele netwerk uit te breiden, en is sinds zijn komst bij StartUp Nijmegen direct begonnen met het inplannen van partnerspreekuren. De partners hebben volgens Bram allemaal wel iets toe te voegen aan zijn onderneming – niet alleen hun netwerk. Ook vindt hij het handig om zo nu en dan aan een workshop deel te nemen om te blijven groeien als ondernemer.

 

 

Klanttevredenheid staat centraal

Bram is al met computers bezig sinds hij twee jaar oud was. Hij kreeg toen zijn eerste computer. Op zijn achtste heeft hij zijn eerste computer zelf gebouwd en heeft in de navolgende jaren regelmatig computers voor anderen gebouwd, waarvoor hij in ruil dan een videospel kreeg. Nu runt hij zijn eigen onderneming, waarbij hij bij klanten thuis langsgaat om niet alleen computers te repareren, maar ook de klanten te adviseren bij de aanschaf van benodigde onderdelen. Ook bestelt hij computeronderdelen voor klanten, die hij dan vervolgens in elkaar zet tot een volledig systeem.

 

‘Ik wil altijd dat wanneer ik wegga bij een klant, dat de klant met een tevreden gevoel achterblijft. Dán heb ik mijn werk goed gedaan.’

 

 

Tekst: Safak Ciftci

Deel dit bericht